Dutchie Tuesday! - Reisverslag uit Runcorn, Verenigd Koninkrijk van Youri Poel - WaarBenJij.nu Dutchie Tuesday! - Reisverslag uit Runcorn, Verenigd Koninkrijk van Youri Poel - WaarBenJij.nu

Dutchie Tuesday!

Door: Youri van der Poel

Blijf op de hoogte en volg Youri

11 Maart 2014 | Verenigd Koninkrijk, Runcorn


Vandaag was het weer een dag met Nederlandse grondslag!

Maarja.. eerst moest ik opstaan natuurlijk! Half 7 ging de wekker, veel later als dat ik normaal gewend ben, maar dat is op de een of andere manier toch weer het voordeel van de stage!

Eerst heerlijk gewassen en daarna ontbeten onder het gemak van de Daybreak die liet zien dat het vandaag heerlijk weer werd. En ja hoor, deze weervrouw had het eindelijk is een keer gelijk! Zonnebril op en hoppatee in de lelijke, bijna uit elkaar vallende Ford Fiesta van Michael! Maarja, die koopt aankomend weekend een nieuwe BMW, dus zeiken moeten we niet!

Toen we op het kantoor aankwamen meteen begonnen met het versturen van de shipping confirmations en daarna mijn mail doorgelezen en beantwoord. Hierna de facturen opgemaakt en naar ons Account- en Financial Department gestuurd. Daar geen last meer van gehad! Gelukkig!

Na de facturen was het weer is tijd om de orders van de aankomende dag in te voeren en ik heb meteen alles ingevoerd tot en met de laatste die we hadden, ik lig nu op schema tot en met vrijdag 21 Maart! Altijd fijn!

Na de orders te hebben ingevoerd de nodige boekingen geplaatst bij de Ferrydienst en daarna slap geouwehoert en koffie gedronken met de net gearriveerde Nederlandse gasten van het kantoor in Europoort! En het ergste was nog wel.. het was pas half 10. Wat je allemaal wel niet kan in een uur!

Na de dag erg traag te zijn doorgekomen aangezien het maar niet drukker werd kregen we om half 6 een voorlichting over het ADR Gevaarlijke Stoffen van onze Nederlandse Collega's... maarja, die wisten al dat ik mijn certificaat al had. Altijd leuk om mee geconfronteerd te worden!

Nadat dit klaar was, was het alweer 7 uur 's avonds. Tijd voor wat te gaan eten in de pub met het Planning Departement en daarna Bayern - Arsenal gekeken onder het genot van een lekkere Stella Lager. Oftewel in het Nederlands, ''een lekkere pils''. Morgen zijn gelukkig mijn Nederlandse vrienden er nog en gaan we er weer tegen aan!

Nu net thuis, nog even wat programma's terug kijken en zo naar bed!

Iedereen nog een fijne avond, alvast welterusten en tot morgen!

Houdoe!

  • 11 Maart 2014 - 23:26

    Caroline Kouters:

    Wat Engeland wel niet met je doet je gaat nog van voetbal houden:p

  • 12 Maart 2014 - 07:26

    Pap:

    Hallo Youri,

    Dat wordt een luxe dan om met de BMW opgehaald te worden volgende week?

    Jammer dat het werk nog niet aantrekt en het zo rustig blijft.
    Verder begrijp ik dat het wel gezellig is geweest in de pub met de Nederlandse collega,s.
    Vanavond weer naar de pub of zijn de collega's dan alweer op weg naar het vaste land?

    Werk ze weer en hopelijk is wat drukker vandaag.

    Groetjes,

    Pap.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Youri

Mijn naam is Youri, ik ben 17 jaar oud en ik woon in Made (Noord-Brabant), Nederland. Op dit moment studeer ik Manager Havenlogistiek aan het Scheepvaart en Transport College in Rotterdam en heb ik mijn stage van 6 maanden in het mooie Engeland, Preston Brook bij Mammoet Ferry Transport achter de rug. Na deze stage hoop ik volgend jaar nog een mooi dagboek bij te kunnen houden voor een stage in een geheel ander deel van de wereld, maar meer updates daarover zijn natuurlijk te vinden op mijn page! Houd hem dus gewoon gezellig in de gaten en kijk hoe mijn leventje de komende paar maanden al zal veranderen door mijn stage in Engeland!

Actief sinds 08 Jan. 2014
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 15760

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 08 Augustus 2014

Internship Mammoet Ferry Transport (UK) B.V.

Landen bezocht: