Day of the Dutchies! - Reisverslag uit Runcorn, Verenigd Koninkrijk van Youri Poel - WaarBenJij.nu Day of the Dutchies! - Reisverslag uit Runcorn, Verenigd Koninkrijk van Youri Poel - WaarBenJij.nu

Day of the Dutchies!

Door: Youri van der Poel

Blijf op de hoogte en volg Youri

25 Februari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Runcorn

Vanochtend heerlijk vroeg het bedje uit, heerlijk ontbeten en daarna gewassen en aangekleed.. Heerlijk zo'n ochtendritueel!

Nadat de auto om 10 over 8 klaarstond om me op te halen kwamen we opeens Corey tegen die zich had verslapen en dus geluk had dat hij met ons mee kon rijden naar het werk!

Nadat we om 5 voor half 9 het kantoor binnen liepen de computers opgestart en begonnen met het vertalen van brieven van school voor mijn stagebegeleider omdat mijn ''geweldige'', nota bene INTERNATIONALE LOGISTIEKE school dacht dat een Engelsman wel Nederlands kon lezen.

Na dat gedaan te hebben de dagelijkse routine afgewerkt, e-mails gelezen en beantwoord, wat er vandaag gelukkig maar 103 waren.. Shipping Confirmations uitgestuurd, facturen opgemaakt, orders in lopen typen, maar toen....!

Toen kwam de mooiste verassing voor deze week! Vandaag kwam de Financieel directeur al met zijn knechtje! Wat fijn was het om weer is Nederlands te kunnen praten in het openbaar, in plaats van op Skype! Een hele aardige man, die blij was met mijn aanwezigheid in Preston Brook, altijd fijn om te horen!

Na de kennismaking terug gegaan aan het werk, de verschepingsroutes uitgestippeld en de chauffeurs gekoppeld. En dat was dat voor vandaag!

Nadat ik thuis was gekomen heerlijk wat vlees met aardappeltjes en boontjes gemaakt! Wat niet zo lekker is zoals het is in Nederland, maarja.. je moet er wat voor over hebben!

Morgen moet Michael helaas naar de dokter dus moeten Corey en ik beiden lopen naar het werk, aangezien Corey geen fiets heeft en dus ook niet weet welk fietspad hij moet nemen.. altijd fijn! Maarja, lekkere ochtend gymnastiek, want het is gelukkig maar ongeveer een uurtje, uur en een kwartier lopen!

Gelukkig morgen ook lunchen met wat collega's in de pub, en die avond misschien de pub in met wat collega's om te doen wat je in de pub moet doen! Bier drinken, plat lullen over niks en darten! (Natuurlijk wel bescheiden dit keer, want Donderdag komt de Managing Director UK terug van haar rugoperatie, en die mag natuurlijk geen Nederlander zien met een kater! Al heb ik die eigenlijk nooit.. maarja!)

In ieders geval nog een week met veel plannen! Hopelijk hoor ik ook weer is leuke verhalen terug van jullie.. als er tenminste nog wat boeiends gebeurd om de May, wat vrij onwaarschijnlijk is nu ik er niet meer ben. :D
Oke.. grapjuh!

Ik ben er van door, anders word mijn thee koud.. Jaja.. ik begin een echte Brit te worden...

Maar! Iedereen nog een fijne avond, alvast welterusten en tot morgen!

Houdoe!

  • 25 Februari 2014 - 21:53

    Martine:

    Fyn om weer eens hollands te praten,denk ik zo. Jullie kunnen morgen toch ook gewoon met de bus?? Komend weekend,staat er weer zat te gebeuren met carnaval lijkt me zo,maar dat wil jij niet horen natuurlijk,hahaha.
    Ben blij dat je het zo naar je zin hebt.

    dikke kus mama

  • 26 Februari 2014 - 07:21

    Pap:

    Hallo Dutchie,

    Dat valt mij wel tegen dat jij ze daar in Engeland nog geen Nederlands hebt geleerd! Inderdaad weer een strakke actie van school maar ja het is maar goed dat jij daar bent om de boel te vertalen.

    Vandaag dus lekker lunchen in de pub en vanavond weer bieren drinken, wij doen het hier op het werk gewoon weer met ons broodtrommeltje en vanavond thuis met een bakkie koffie.
    Ha ha de plannen zijn gewijzigd Marcel komt net binnen met een koekepan, eieren, spek en brood.
    De grote baas was gisteren hier en had eieren van eigen leg meegenomen dus vandaag gebakken eieren met spek, ook lekker.

    Waar ik je ook nog even op wil wijzen is dat het niets te maken heeft waar de aardappeltjes en boontjes vandaan komen maar wie ze klaar heeft gemaakt, jij mist de kookkunst van je vader dus gewoon??Ha ha.

    Hopelijk ben je vandaag niet te moe om te werken of naar de pub te gaan als je een uur en een kwartier lopen achter de rug hebt om op je werk te komen.

    Ik ga maar eens aan de gang, werk ze vandaag en veel plezier vandaag in de pub.

    Groetjes,

    Pap.

  • 26 Februari 2014 - 12:27

    Laaf Uit De Kets:

    Hallo Youri,
    Weer een berichtje uit Laafenland.
    Het is een tijdje geleden dat er een berichtje van mij is gekomen maar dat komt door het tijdverschil denk ik.
    Tevens heb ik het ook druk op het werk omdat GROTE SMURF werk op moet lossen van andere en ik het werk van GROTE SMURF moet overnemen.

    Dat is volgende week niet anders want dan gaat GROTE SMURF heel veel pinten werpen en ALAAF roepen.

    Lekker ouderwets Nederlands lullen in het buitenland is heerlijk hé. Vooral als het een lange tijd is geleden.

    Heb je gisteren nog de afgang van Manchester United gezien of zijn het in Runcorn allemaal fans van de Reds?

    Veel plezier in de Pub.
    Pas goed op je zelf, ik pas wel op op GROTE SMURF.

    LAAF

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Youri

Mijn naam is Youri, ik ben 17 jaar oud en ik woon in Made (Noord-Brabant), Nederland. Op dit moment studeer ik Manager Havenlogistiek aan het Scheepvaart en Transport College in Rotterdam en heb ik mijn stage van 6 maanden in het mooie Engeland, Preston Brook bij Mammoet Ferry Transport achter de rug. Na deze stage hoop ik volgend jaar nog een mooi dagboek bij te kunnen houden voor een stage in een geheel ander deel van de wereld, maar meer updates daarover zijn natuurlijk te vinden op mijn page! Houd hem dus gewoon gezellig in de gaten en kijk hoe mijn leventje de komende paar maanden al zal veranderen door mijn stage in Engeland!

Actief sinds 08 Jan. 2014
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 15762

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 08 Augustus 2014

Internship Mammoet Ferry Transport (UK) B.V.

Landen bezocht: