Het grote moment is daar! - Reisverslag uit Runcorn, Verenigd Koninkrijk van Youri Poel - WaarBenJij.nu Het grote moment is daar! - Reisverslag uit Runcorn, Verenigd Koninkrijk van Youri Poel - WaarBenJij.nu

Het grote moment is daar!

Door: Youri van der Poel

Blijf op de hoogte en volg Youri

07 Februari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Runcorn

Vandaag was het dan eindelijk zover! Eindelijk naar Engeland!

's ochtend natuurlijk veelste vroeg weg gemoeten om uiteindelijk via enkele doodlopende straten dankzij onze lieve navigatie bij het Brussel Charleroi Airport aan te komen, net op tijd.

Na even lekker ontbeten te hebben en even gekeken te hebben in de Tax Free shop toch maar richting de gates gelopen. Na alles door te hebben laten nemen konden we dan eindelijk de gate op en wachten tot de Boarding zou gaan beginnen.. wat nog bijna 3 kwartier duurde..

En toen was het 09:15 AM tijd om te Boarden! Eindelijk het vliegtuig in.. en natuurlijk was het gevoel van opstijgen weer heerlijk! Gewoon weer weg! Eigenlijk was het een heerlijke en rustige vlucht met een goed bakkie Engelse, white coffee (Koffie met veeeeeeelste veeeel melk!) en leuke stewardessen!

Na geland te zijn in Manchester voor het eerst kennis gemaakt met de Tony waar we gelukkig al maanden mee aan het bellen en mailen waren! Na bijna toch aan de bestuurders kant te zijn gaan zitten in de auto (ondanks het vele nadenken daarover het juist niet te doen, aangezien dat zo dom overkomt) naar het kantoor gereden waar ik mijn nieuwe collega's ontmoette. Geweldig aardige mensen!

Mijn nieuwe stagebegeleider heeft me zelfs direct een lift aangeboden gegeven op Maandagochtend! Wat een luxe toch!

Na de meet en greet met mijn collega's zijn we richting het huis gereden waar ik voor de komende 6 maanden zal wonen. Eerlijk is Eerlijk. Niet wat ik gewend ben (zóóoóóó verwend) maar toch gezellig en comfortabel. Hele aardige eigenaar, ondanks ik eigenlijk met de andere housemate nog kennis moet maken.. en ik daar het vaakst mee alleen zal zijn.. maarja.

Natuurlijk ook de nodige boodschappen gedaan bij de Engelse Makro! Altijd fijn! En dat ook nog is op 20 minuutjes afstand lopen! Een geheel winkelcentra, KFC, Bioscoop en een Starbucks in het dorp! Helemaal Toppie!

Zonet alles uitgepakt en mijn WiFi eindelijk aangeslingerd gekregen en zo dadelijk dineren met mijn ouders. Wat een dag, wat een leven! Helemaal Top!

Nu ready maken voor het diner, de taxi komt zo. Dus dat word even opschieten! Stay Tuned all!

  • 09 Februari 2014 - 13:33

    Tante Mellie:

    Hee Kontje lekker geslapen in het nieuwe verblijfje?
    De homies al ontmoet of zijn ze nog niet opgedoken?
    Ik neem voor 2% mijn vooroordelen terug van Bristolse vrouwen ik heb vanmorgen een Bristolse brons zien winnen met het snowboarden. HAHA
    Succes morgen laat ze maar eens een Fartie ruiken daar.
    XXX Tante Mel en een luie Karim

  • 09 Februari 2014 - 14:11

    Youri Van Der Poel:

    Tot nu toe redelijk goed geslapen! Iedereen ook al ontmoet en het zijn aardige mensen.
    Ik heb ook onze Sarah gezien met snowboarden en was niet veel soeps nee!
    En ik zal morgen zeker is een fartie laten ruiken!

  • 09 Februari 2014 - 17:16

    Tante LAN:

    Gevonden dus, kan ik je nog beter volgen, leuk verslag, we mailen en berichten elkaar.
    Zet um op. Gr Henny,Marly,Cor en Jolanda

  • 23 Februari 2014 - 09:16

    Marian Van Oorschot:

    He Youri,

    Mis je de makro nog niet ik jou wel een beetje.
    Het is wel stil zonder jou.(ik kan je nu niet meer plagen met de tanti)
    Bevalt het wel een beetje of een heleboel?
    Wel jammer dat de carnaval aan je neus voorbij gaat(grapje)maar je hebt daar misschien ook wel hele leuke dingen.
    Nou de groetjes ik laat snel weer iets van me horen.
    Je ex- collega Marian van Oorschot(ik hoop je nog weet wie ik ben)


  • 23 Februari 2014 - 11:45

    Youri Van Der Poel:

    He Marian!

    De Makro mis ik inderdaad toch wel stiekem een beetje, het was altijd zo gezellig!
    Mij kun je nu niet meer plagen inderdaad, maar tante Mel kun je dat nog wel! HAHA

    Het bevalt wel een beetje, het is niet zo'n heel erg groot dorp, dus ook vrij weinig te doen.
    Ik moet het op dit moment hebben van mijn collega's en huisgenoten die me is mee kunnen nemen ergens naartoe, aangezien het openbaar vervoer hier erg slecht is.

    Carnaval missen is inderdaad wel even een ding.. erg jammer. Maarja, die ene moet het dan maar.

    De groetjes terug, en tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Youri

Mijn naam is Youri, ik ben 17 jaar oud en ik woon in Made (Noord-Brabant), Nederland. Op dit moment studeer ik Manager Havenlogistiek aan het Scheepvaart en Transport College in Rotterdam en heb ik mijn stage van 6 maanden in het mooie Engeland, Preston Brook bij Mammoet Ferry Transport achter de rug. Na deze stage hoop ik volgend jaar nog een mooi dagboek bij te kunnen houden voor een stage in een geheel ander deel van de wereld, maar meer updates daarover zijn natuurlijk te vinden op mijn page! Houd hem dus gewoon gezellig in de gaten en kijk hoe mijn leventje de komende paar maanden al zal veranderen door mijn stage in Engeland!

Actief sinds 08 Jan. 2014
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 15770

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 08 Augustus 2014

Internship Mammoet Ferry Transport (UK) B.V.

Landen bezocht: