Dag 2 en nu al promotie! - Reisverslag uit Runcorn, Verenigd Koninkrijk van Youri Poel - WaarBenJij.nu Dag 2 en nu al promotie! - Reisverslag uit Runcorn, Verenigd Koninkrijk van Youri Poel - WaarBenJij.nu

Dag 2 en nu al promotie!

Door: Youri van der Poel

Blijf op de hoogte en volg Youri

11 Februari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Runcorn

En toen begonnen we alweer met dag 2 op het werk voor Mammoet Ferry (UK) B.V. op de Part Load Department. En ja.. ik hoor het jullie al denken.. What the fack.. de Part Load Department??.. Nou dat zal ik is even uitleggen.

De Part Load Department zorgt voor alle Part Loadings, oftewel Groupage goederen.. Oftewel kleinere partijen die samen met andere partijen in één vrachtwagen worden gestopt die dezelfde omgeving hebben als laadomgeving en losomgeving en zo samen een vrachtwagen vullen zodat je niet voor een vrachtje van 1,5 meter een vrachtwagen van 16 meter hoeft te sturen. (Consolideren)

In ieders geval kwam ik samen binnen met mijn Stagebegeleider aangezien hij me deze week ophaalt iedere dag. Toen ik ging zitten mocht ik opeens beginnen met geheel wat anders.. Want zei hij; ''Gisteren heb je zo snel en foutloos de orders in lopen voeren dat ik je al meteen laat beginnen met de Klantencontacten zodat je wat meer te doen hebt, al had ik dat eigenlijk pas voor over 3 maanden gepland.''

En ja hoor... ik SUPERBLIJ! Ik heb nu al verwachtingen van de mensen daar overtroffen. Het eerste wat ik die dag mocht doen was het checken van de orders van de dag ervoor of ze daadwerkelijk waren verscheept en hiervan een confirmatie sturen naar de desbetreffende persoon en company. Mocht iets niet zijn verscheept moest ik hier natuurlijk ook een mail over schrijven en deze mensen te woord staan wanneer ze belden.

Want ja zeggen ze op kantoor; ''Jouw talen zijn beter als die van ons.''
Dat heb ik weer.. Nederlands, Duits en Frans is toch niet zo heel erg moeilijk? Is it?


Na dat te hebben gedaan mocht ik ook al direct beginnen met het opstellen van verschillende Invoices oftewel facturen. Dit ook al veel sneller als verwacht.. Wat ben ik toch goed! 'Het begint hier nu wel een beetje te stinken hoor... Maarja!

Na deze opgemaakt te hebben en naar de Commerciële en Administratieve tak van het bedrijf te hebben gestuurd mocht ik beginnen met het boeken van plaatsen op de Ferry's die wij gebruiken van en naar Engeland. Wat een hoop op één dag, maar ó zo leuk!

Na dit allemaal gedaan te hebben en nog de nodige last minute orders te hebben ingevoerd was de dag alweer voorbij! Wat jammer, het was net zo leuk! Maarja, morgen weer een dag!


Toen ik thuis kwam heb ik voor mijn eigen heerlijk gekookt! - Eendenborstfilet met gegrilde aardappeltjes en gestoomde worteltjes. Jamjam!

Daarnet geskyped met de Opa en Oma, Vaders, Moeders + Zusje en de Buuf! Wat een fijne dag was het vandaag!

Nu richting de douche, nog wat online tv kijken en dan weer heerlijk naar bed! Voor iedereen in Nederland en andere delen van de wereld.. Alvast Welterusten en tot morgen!

Stay Tuned!




  • 11 Februari 2014 - 21:50

    Tante LAN :

    Leuk stukje weer, kijk al uit naar het volgende

  • 11 Februari 2014 - 22:08

    Patrick Van Gool:

    Hey Youri, goed te zien en te horen dat het goed met je gaat. Geniet van je stageperiode want het is zo weer voorbij. Houd ons op de hoogte met je leuke verhalen, en wellicht nog wat ballen bij de Runcorn sluggers ;-) We skypen binnenkort wel. groeten uit Oosterhout.

  • 11 Februari 2014 - 22:15

    Youri Van Der Poel:

    Dankjewel Patrick! Zal zeker goed komen! A.s. Maandag contacteer ik even met de Honkbalclub hier in het dorp over de mogelijkheden! Keep you updated! Mocht je me willen mailen tussendoor mail gerust naar Youri.vanderPoel@mammoetferry.com - Doe de groeten terug daar aan iedereen!

  • 11 Februari 2014 - 23:10

    Tante Mellie:

    Ha Youri

    Nou als ik het zo lees lijkt het daar bij jou verdomt veel op de Delivery bij de Makro. HAHA
    Ik zie kansen!!

    Leuk om te lezen dat alles zo lekker gaat.
    Ga zo door dan moet jij niet met jouw baas mee rijden maar dan krijg jij een auto met chauffeur.
    Yeah Baby Yeah!

    XXX Truste

  • 12 Februari 2014 - 08:35

    Peter:

    Nou nou wat kunnen die Makro medewerkers bluffen zeg!!
    Wij hebben bij ons op de zaak de aanname eis voor nieuw personeel al aangepast.
    Sollicitanten die bij ons solliciteren op welke functie dan ook, moeten minimaal 1 jaar bij de Makro in Breda gewerkt hebben en d.m.v.een verklaring of getuigschrift aan kunnen tonen dat ze voor 100% aan de eisen van de Makro voldaan hebben, in de periode die ze bij de Makro gewerkt hebben.

    Goed bezig Youri en ga zo door.

    With kind regards,

    Pap

  • 12 Februari 2014 - 09:32

    Laaf Uit Kaatsheuvel:

    Hallo Youri,
    Je gaat wel als een malle daar in Runcorn.
    Over een tijdje kan je daar niets meer leren en word je misschien wel de grote meneer daar bij Mammoet. Dan moet je de andere mensen gaan begeleiden daar. Of zijn wij als Nederlanders gewoon slimmer dan die mensen uit de UK? ;)

    Veel succes en plezier met je stage.

    Groetjes van de bekendste Laaf uit de Kets

  • 12 Februari 2014 - 11:19

    Youri Van Der Poel:

    Bedankt Iedereen! En dat Nederlanders slimmer zijn als andere rassen is gewoon een feit Jeroen! Verwelkom de nieuwe Directeur van Mammoet Ferry UK! Hahaha!

  • 12 Februari 2014 - 13:08

    Martine:

    Ik zal hier ook maar een raam open zetten ,wat een stank!!!!!!

  • 13 Februari 2014 - 21:05

    Anneke:

    Jij kunt wel veel mensen trots maken, leuk hoor dat het zo lekker gaat, geniet er maar van.

  • 13 Februari 2014 - 21:06

    Anneke:

    Martine doe dat maar als hij thuis is......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Youri

Mijn naam is Youri, ik ben 17 jaar oud en ik woon in Made (Noord-Brabant), Nederland. Op dit moment studeer ik Manager Havenlogistiek aan het Scheepvaart en Transport College in Rotterdam en heb ik mijn stage van 6 maanden in het mooie Engeland, Preston Brook bij Mammoet Ferry Transport achter de rug. Na deze stage hoop ik volgend jaar nog een mooi dagboek bij te kunnen houden voor een stage in een geheel ander deel van de wereld, maar meer updates daarover zijn natuurlijk te vinden op mijn page! Houd hem dus gewoon gezellig in de gaten en kijk hoe mijn leventje de komende paar maanden al zal veranderen door mijn stage in Engeland!

Actief sinds 08 Jan. 2014
Verslag gelezen: 511
Totaal aantal bezoekers 15732

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 08 Augustus 2014

Internship Mammoet Ferry Transport (UK) B.V.

Landen bezocht: